دیجی مگ | بلاگ

دیجی مگ

ساخت وبلاگ
عرضه اولیه

عرضه اولیه یک موقعیت حائز اهمیت و ارزشمند برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

عرضه‌های اولیه از پرطرفدارترین رویدادهای بورس تهران است زیرا در اکثر مواقع سود مناسبی را نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند.

مطلب مرتبط: چگونه سرمایه‌مان را وارد بورس کنیم؟

عرضه اولیه سهام چیست؟

به زبان ساده، عرضه اولیه یعنی اینکه سهام یک شرکت قرار است برای اولین بار در بورس عرضه شود.

به عبارت دیگر، در عرضه اولیه، سهام یک شرکت برای بار اول در بورس توسط عموم قابل خریداری خواهد بود.

عرضه‌های اولیه در سال‌های اخیر در بورس تهران رونق و طرفداران بسیاری کرده است، زیرا بسیاری از عرضه‌های اولیه برای سرمایه‌گذاران سودده بوده‌اند.

قبلا از اینکه روش بوک‌بیلدینگ برای عرضه اولیه در بورس تهران به کار رود، خریداری سهام در عرضه اولیه کار آسانی نبود و اغلب با مشکل مواجه می‌شد. زیرا همزمان تعداد سفارشات زیادی به سامانه معاملاتی ارسال می‌شد و تعداد سهام نیز محدود بود، به همین دلیل تعداد زیادی از افراد در نهایت در عرضه‌های اولیه دست خالی می‌مانند.

اما این روش تغییر کرده و خرید عرضه اولیه با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد.

امروز در سایت بورسینس، روش خرید سهام در عرضه اولیه را شرح می‌دهیم.

عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در بورس تهران به روش بوک بیلدینگ (ثبت سفارش یا Book Building) انجام می‌شود.

اما عرضه اولیه به روش بوک بیلدینگ چه معنایی دارد؟ در این روش نیازی نیست خریداران سهام، در یک لحظه سفارش را وارد سیستم کنند و نوبت ارسال سفارش مهم نیست.

ویژگی‌های این روش به شرح زیر است:

  • یک بازه زمانی برای ثبت سفارش در نظر گرفته می‌شود، مثلا از ساعت 10 صبح تا 12:30 ظهر.
  • برای قیمت قابل ثبت نیز یک بازه تعیین می‌کنند، مثلا از 265 تا 285 تومان.
  • حداکثر سهام قابل خرید توسط یک کدمعاملاتی نیز اعلام می‌شود، مثلا 1000 برگه سهم.

به این ترتیب شما به عنوان خریدار عرضه اولیه، می‌توانید در آرامش، در زمان اعلام شده قیمت مورد نظرتان را وارد سیستم کنید. پس از اینکه بازه زمانی اعلام شده به پایان رسید، سفارشاتی که توسط شما و سایر افراد وارد سامانه معاملاتی بورس شده طبق قوانین پردازش می‌شود.

اختصاص سهم در عرضه اولیه به روش بوک بیلدینگ دیگر براساس اولویت زمانی ثبت سفارش نیست.

بنابراین شخصی که در انتهای بازه زمانی معرفی شده سفارش خود را ارسال می‌کند با شخصی که در ابتدای بازه زمانی سفارش خود را ارسال کرده هیچ تفاوتی باهم ندارند.

البته اگر فرد قیمت بالاتری قرار دهد احتمال اینکه بتواند خرید انجام دهد بیشتر است. به دلیل اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در عرضه اولیه بسیار زیاد است، تقریبا همه افراد سفارش خود را در سقف قیمت ارسال می‌کنند.

بنابراین کسانی که قیمت خرید را در حداکثر قرار ندهند به احتمال قوی هیچ سهامی بدست نمی‌آورند.

دیجی مگ...
ما را در سایت دیجی مگ دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 163 تاريخ : 30 مهر 1398 ساعت: 2:4

فروشگاه اینترنتی که هر ایرانی باید بشناسد

فروشگاه اینترنتی که هر ایرانی باید بشناسد

13سال دریافت بازخورد از مشتریان لوازم آرایشی و بهداشتی و تدوین استراتژی فروش بر مبنای سلایق سنین گوناگون، امروز نتیجه‌ی مثبت خود را در استقبال از محصولات ارایه شده توسط فروشگاه اینترنتی شیک فام نشان می‌دهد. در این متن در مورد ارزش‌های به وجود آورده، انواع خدمات، شیوه کار و خصوصیات و مزایای فرشگاه اینترنتی شیک فام برای یک خرید اینترنتی لذت‌بخش صحبت می‌شود و در آخر نحوه دریافت هدیه‌های ویژه را از این فروشگاه ارائه خواهد شد.

شیک فام با سابقه حضور به عنوان فروشگاه‌‌ فیزیکی از سال 1384 توانسته به عرضه هدفمند انواع برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی، ماشین ریش تراش، عطر و ادکلن بپردازد و حامی زیبایی خانم‌ها و آقایان خوش سلیقه باشد.

شیوه شیک فام چیست؟

شیک فام، سه فاکتور ایمنی، کیفیت و مقرون به صرفه بودن را با انتخاب وسواس‌گونه در هم آمیخته و محصولات آرایشی و بهداشتی را از طریق معتبرترین برندها و طبق قوانین تجارت الکترونیکی و با گارانتی‌هایی حتی افزون بر معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران در سایت فروشگاه شیک فام عرضه می‌کند.

شیک فام با سابقه فعالیت 12 ساله مستمر خود در فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ماشین ریش تراش و عطر و ادکلن و با بررسی بازخوردهای مصرف‌کنندگانی در رده‌های سنی و اجتماعی مختلف، تاکنون موفق به فروش محصولاتی برگزیده و ویژه به مشتریان و کسب رضایت آنان بر پایه‌ی سیاست مبتنی بر بُرد- بُرد شده است.

 

خصوصیات و مزایای واقعی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی شیک فام:

- دارای نماد اعتماد دو ستاره الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

- دارای نشان ملی ثبت (رسانه‌های دیجیتال)

- عضو انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی دارای پرتکل امن اتصال کاربران اس اس ال

برخی خدمات و گارانتی‌ها در سایت شیک فام:

- تضمین اصالت کالا

- فروش محصولات نمایندگی‌های رسمی

- وجود برچسب اصالت کالا تضمین بهترین قیمت

- امکان مقایسه کالا

- ضمانت عودت کالا تا 10 روز

- تخفیفات مناسبتی و غیرِ مناسبتی

- تراکنش مالی کاملاً امن

- تحویل کالا در محل کار، منزل یا آدرس مورد نظر

- سقفِ عدم پرداخت هزینه ارسال، توسط مشتری

- وارانتی‌های مختصِ فروشگاه اینترنتی شیک فام از جمله فروش به شرط چاقو!

به شرط چاقو چیست؟!

محصولات کم‌تر شناخته شده اما با کیفیت و دارای مجوز بهداشتی که توسط متخصصان و مصرف‌کنندگان عادی امتحان شده و مطمئن هستند را در شیک فام به شرط چاقو به فروش می‌رسد و به این ترتیب خریدار می‌تواند محصول را تا یک هفته بعد از استفاده اگر نپسندید،بدون سوال و جواب  عودت دهد.

شیک فام، پس از سال‌ها تجربه امروز قادر است طبق استاندارد سازمان غذا و دارو، محصولات آرایشی را با 19 زیرگروه و محصولات بهداشتی را با 13 زیرگروه از طریق فروشگاه اینترنتی شیک فام عرضه کند.

 

محصولات ارائه شده در شیک فام:

محصولات آرایشی و بهداشتی برگزیده برای پوست: منتخبی از کرم دست و صورت- کرم روز و شب- محافظت و مراقبت عمومی پوست- ماسک پوست- سرم پوست- پاک کننده آرایش- لایه بردار و اسکراب- امولوسیون- رفع ترک- ضد لک- ضدجوش- ضدآفتاب- ضدچروک و جوان کننده پوست- دور چشم- ترمیم کننده و روشن کننده- مرطوب کننده- نرم کننده- برنزه کننده- احیاءگر- پوشاننده- سفت کننده پوست

محصولات برگزیده برای بدن: منتخبی از شوینده ی بدن- شامپوی بدن- ژل بدن

محصولات برگزیده برای مو: منتخبی از حالت دهنده مو- اسپری مو- تثبیت کننده رنگ مو- پودر دکلره- تقویت کننده مو- احیاء کننده و محافظ رنگ مو- شامپوی نرم کننده و حجم دهنده مو- لوسیون مو- سرم مو- تقویت کننده موی مژه و ابرو- ماسک مو- موبر

محصولات برگزیده برای چهره: منتخبی از رژ گونه- پنکیک- شیر پاک کن

محصولات برگزیده برای چشم و ابرو: منتخبی از ریمل- سایه چشم- خط چشم- مداد چشم و ابرو

محصولات برگزیده برای لب: منتخبی از محافظ لب- رژ لب- مداد لب- برق لب- کرم لب- بالم و بوم لب- خط لب- استیک لب

محصولات برگزیده عطر و ادکلن: منتخبی برای خرید عطر و ادکلن- ادئوپرفیوم- ادئو تویلت- افترشیو- خوشبوکننده بدن- ضد تعریق

محصولات برگزیده لوازم شخصی برقی: منتخبی از ماشین اصلاح صورت- ماشین اصلاح مو- اپیلیدی براون - تیغ اصلاح- اپیلاسیون- تاتو- پوستیژ

در ضمن بخش در حال توسعه‌ای از فروشگاه شیک فام در حال ارایه‌ی آکسسوارها و عروسک‌های فانتزی نیز است.

دریافت هدیه از شیک فام

برای دریافت هدیه از شیک فام، کافی است به سایت شیک فام رفته و ایمیل خود را وارد کرده و کد تخفیف‌های این فروشگاه را دریافت کرد.

علاقه‌مندان همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 55205375 021 ، 09100798822 تماس بگیرند و یا به سایت فروشگاه لوازم آرایشی شیک فام به آدرس shikfam.com مراجعه کنند.

 

http://www.otaghnews.com/companynews/13970809325049203/فروشگاه-اینترنتی-که-هر-ایرانی-باید-بشناسد/

دیجی مگ...
ما را در سایت دیجی مگ دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 185 تاريخ : 1 مهر 1398 ساعت: 1:29

تقلب ساخت لنت ترمز

حسین لاجوردی، رئیس انجمن تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ در خصوص وضعیت تولید لنت ترمز در کشور اظهار کرد: درحال‌حاضر ۴۷ واحد فعال در زمینه تولید لنت ترمز داریم که به اندازه کافی تولید دارند و هیچ مشکل و کمبودی در این زمنیه وجود ندارد. لازم به ذکر است که حتی بیش از مصرف داخلی، لنت ترمز در کشور تولید می‌شود و در برخی موارد امکان صادارت نیز وجود دارد.

در سال گذشته واردات لنت ترمز خودرو به کشور ممنوع شد و شرکت‌های تولیدی همه به سرعت از فرصت استفاده کردند و به تولید پرداختند. کارخانه‌هایی که در حالت نیمه تعطیل قرار داشتند دوباره به فعالیت پرداختند و آن‌هایی که به صورت تک شیف کار می‌کنند تولیدات و شیفت‌های خود را افزایش دادند. متاسفانه امسال دوباره واردات لنت ترمز به کشور آزاد شد و شرکت‌ها به تبع آن دوباره به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند و نیروهای خود را به مرور تعدیل می‌کنند.

رقابت تولیدکنندگان داخلی لنت ترمز

وی ادامه داد: طبق قانون کالاهایی که در داخل تولید می‌شود و به اندازه کافی وجود دارد نباید به کشور وارد شوند اما متاسفانه در عمل چنین کاری انجام نشده است. لازم به ذکر است شرکت‌های تولیدکننده امکان ساخت لنت برای تمامی خودروها را دارند و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد. درحال‌حاضر آنقدر تعداد شرکت‌های داخلی زیاد است و با یکدیگر در رابطه با قیمت و کیفیت به رقابت می‌پردازند که دیگر نیازی به ایجاد رقابت بین نمونه‌های داخلی و خارجی وجود ندارد.

تقلب در ساخت لنت ترمز

لاجوردی در خصوص نمونه‌های تقلبی گفت: تقلب به شدت در لنت ترمز وجود دارد و منشا اصلی این تقلب واردات به کشور است. واردکننده‌ای که قبلا با برند خاص خود از خارج واردات انجام می‌داد درحال‌حاضر با استفاده از شرکت‌های زیرپله‌ای اقدام به ساخت نمونه‌های تقلبی می‌کند. مشکل اصلی بازار و همچنین برخی تصادفات مربوط به همین نمونه‌های تقلبی است.

در خصوص لنت‌های ایرانی، همه کارخانه‌ها باید از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی مجوز تولید دریافت نمایند. سازمان استاندارد هر ماه از داخل خط تولید واحدها ی داخلی نمونه ‌برداری می‌کند و اگر نتایج تست‌ها قابل قبول و در شرایط تعریف شده قرارداشت امکان تولید وجود دارد در غیر این صورت شرکت حق تولید نخواهد داشت.

تمامی این کارها به این دلیل انجام می‌شودکه لنت ترمز یک قطعه فوق ایمنی است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. در این شرایط خرید لنت ایرانی بهتر از خرید نمونه‌های خارجی است. لنت‌های ایرانی دارای مهر استاندارد هستند اما لنت‌های خارجی شناسنامه ندارند و در اکثر موارد قابلیت پیگیری ندارند.

وی در پایان گفت: درحال‌حاضر بزرگ‌ترین مشکلات تولیدکنندگان لنت ترمز واردات بی‌رویه از خارج کشور و وجود نمونه‌های تقلبی است. خوشبختانه واحدها توانسته‌اند بومی‌سازی انجام دهند و از لحاظ مواد اولیه مشکل خاصی نداریم.

منبع

دیجی مگ...
ما را در سایت دیجی مگ دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 185 تاريخ : 18 مهر 1398 ساعت: 0:14

بیوگرافی فرزاد فرخ

همه چیز درباره یک شیرازی زاده خوش صدا

فرزاد فرخ هنرمند ایرانی اهل شیراز است که این روزها هواداران بسیاری دارد . این هنرمند شیرازی تبار با انتشار دو آهنگ در فضای مجازی نامش بر سر زبان ها افتاد فرخ  این دو آهنگ را که هوای تو و لبخندت نام دارند را   با همکاری دوست میکس مسترش امیرعلی هدایت زاده در استودیوی شخصی منزل خود در تهران تهیه و  در یک کانال تلگرامی منتشر کرد که این کار به شدت مورد توجه قرار  گرفت و موجب شهرت وی شد 

فرزاد فرخ

بیوگرافی فرزاد فرخ

بیوگرافی فرزاد فرخ

فرزاد فرخ یک جوان دهه شصتی شیرازی است او نیز یکی از نو ظهورهای خوانندگی است که همانند ماکان بند و حمید هیراد فعالیت هنری اش را درذ شرکت آوازینو حسن اردستانی آغاز کرد و از نوازندگی به آهنگسازی و خوانندگی رسید.

فرزاد فرخ

فرزاد فرخ شیرازی

 نام اصلی این هنرمند جوان محبوب فرزاد امید فرخی فرد شیرازی است پدر او اهل شیراز و مادرش آبادنی می باشد و خود او در حال حاضر ساکن تهران است و حدود ده سالی نیز در آبادان زندگی کرده است

 فرخ فعالیت هتری خود را از سال 1380 با کلاس های گیتار آغاز کرد، بعد از مدتی به سمت پیانو رفت و در نهایت شروع به آهنگسازی و ملودی کرد و اندک اندک به سمت ساخت آهنگ برای خوانندگان همتراز رفت.

فرزاد فرخ هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد، او در مورد شعر کارهاش می گوید این احساسات در قالب ترانه اتفاقاتی نیست که در مورد زندگی من افتاده و صرفا بدلیل استعداد نوشتن خودم در مورد نوشتن است.

فرزاد فرخ

کنسرت فرزاد فرخ

کنسرت و آثار فرزاد فرخ

فرزاد فرخ چند هفته بعد از انتشار اولین آلبوم رسمی، کنسرتی را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار کرد. این کنسرت روز شنبه هفتم اردیبهشت ساعت‌های ۱۸ و ۲۱ ماه میزبان علاقه ‌مندان موسیقی پاپ بود .

منبع

دیجی مگ...
ما را در سایت دیجی مگ دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 179 تاريخ : 6 مهر 1398 ساعت: 10:59

برترین ضد آفتاب های ایرانی و خارجی

برترین ضد آفتاب های ایرانی و خارجی

کرم ضد آفتاب الارو  بژ روشن SPF25

نکته‌ای که می‌توان از آن مطمئن بود عدم استفاده از مواد نگهدارنده‌ی شیمیایی و مضر مانند پارابن در محصولات برند فرانسوی الارو است. این یکی از عواملی است که استفاده از این کرم ضد آفتاب را برای انواع پوست و انواع سنین در نزد خانم‌ها قابل توصیه کرده است.

نکته‌ی دوم دوکاره بودن کرم ضد آفتاب الارو بژ روشن  SPF25 است، زیرا این کرم ضد آفتاب، در ضمن یک کرم‌پودر نیز می‌باشد و لازم نیست که با این کرم ضد آفتاب کرم‌پودر دیگری مصرف شود. کرم ضد آفتاب الارو بژ روشن، به خاطر رنگش برای صاحبان پوست‌های سفید و گندمی مناسب‌تر است.

کرم ضد آفتاب الارو، بنا به ساختارِ مطابق با استاندارد اروپایی خود، هر دو اشعه‌ی بسیار مضرخورشید (UVA- UVB)را دفع می‌کند و علی‌رغم پوشش بسیار بالای خود که در حد کرم پودر می‌باشد اجازه‌ی تنفس طبیعی پوست را سلب نکرده و واقعاً ضد تعریق و ضد آب با اثر ماندگاری بالا می‌باشد. در ضمن خاصیت قوی  حفظ رطوبت طبیعی پوست در این کرم، استفاده‌ی روزانه از آن را بلامانع نموده است.

برای درک بهتر یکی از چند تفاوت و برتری کرم ضد آفتاب الارو بژ روشن نسبت به دیگر ضد آفتاب‌ها  باید بدانیم که 3 نوع پرتو UV مضر در اشعه‌ی  آفتاب وجود دارد که عبارتند از-UVA  : -UVB   UVC (اشعه‌ی مضر UVC توسط لایه‌ی اوزن جذب می‌شود) متاسفانه علی‌رغم تصوری که اکثر افراد دارند هر کرم ضد آفتابی حتی اگر SPF آن کرم آفتاب عدد بزرگی باشد توانایی مقابله با دو اشعه‌ی بسیار مضر UVA  و UVB  را به صورت مکفی ندارد.

کرم ضد آفتاب الارو بژ طبیعی SPF30

تا بحال فکر کرده ¬اید چرا بعضی افراد با سن بالا صورت بدون چروکی دارند؟ عامل اصلی چین و چروک و لک ¬های صورت نور خورشید است. کرم ضد آفتاب الارو از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش مراقبت می کند و مانع از آفتاب سوختگی و ایجاد لک می شود و همچنین با نفوذ عمقی در پوست مانع از شکسته شدن کلاژن در اثر پرتو ماوراء بنفش و ایجاد چین و چروک بر روی صورت شده  و با دارا بودن dermaxy خاصیت ضد چروک به این کرم ضد آفتاب می دهد.

کرم ضد آفتاب الارو 30 درصد قابلیت محافظتی قوی برروی پوست شما دارد.

این محصول دارای ویژگی بدون چربی می باشد بنابراین از پوست شما در برابر آکنه و جوش محافظت کرده و و حتی با خاصیت مات کنندگی و کنترل عملکرد غدد چربی پوست و وجود سالسیلیک اسید مناسب برای پوست¬های مستعد آکنه می باشد. از این کرم ضد آفتاب هم در شرایطی می توان برای درمان جای جوش استفاده کرد.

قابلیت بدون چربی بودن این ضد آفتاب موجب می شود تا در هنگام استفاده به هیچ عنوان احساس چرب بودن پوست و سنگینی بر روی صورت را نداشته باشید و تنفس پوست شما به راحتی انجام می شود و شادابی و طراوت پوست صورت شما هم حفظ می شود . 

رنگ مناسب  و خاصیت پوشانندگی بالای این ضد آفتاب به پوست زیبایی بخشیده و با ویژگی¬ هایی که دارد بعنوان کرم پود نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کرم ضد آفتاب دکتر ژیلا رنگی SPF 63 فاقد چربی

کرم ضد آفتاب دکتر ژیلا 63% قابل استفاده در پوست های حساس مانند پوست های پیلینگ شده یا تحت درمان با لیزر، میکرودرم ابرژن و .... حاوی پونگامول، افزاینده طبیعی SPF با تاثیر فوق العاده در حفظ پوست در مقابل پرتوهای UV و خصوصا UVA

کرم ضد آفتاب رنگی دکتر ژیلا spf 30

کرم ضد آفتاب دکتر ژیلاspf 30 فاقد چربی بوده و برای انواع پوست‌ها سازگار است اما برای پوست‌های چرب گزینه‌ی موثرتری می‌باشد.در بحث انتخاب ضد آفتاب مناسب برای انواع پوست، پس از بررسی تمامی تقسیم‌بندی‌های مختلف می‌توان چنین نتیجه گرفت که به هر نسبتی که پوست شما چرب باشد باید از کرم‌های ضد آفتاب خشک و به هر نسبت که پوستتان خشک باشد باید از کرم‌های ضد آفتاب چرب استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب رنگی دکتر ژیلا با رنگ کرم پودری، و محفظه نگهدارنده تیوبی- پلاستیکی برای پوست‌های  معمولی و چرب مناسب است. اصطلاح SPF  نوشته شده بر روی این کرم ضد آفتاب، مخفف Sun Protective Factor است که به معنای معیار پوشش‌دهنده‌ی اثر اشعه خورشید بر روی پوست می‌باشد. به عنوان مثال اگر پوست  شما مثلا در عرض 15دقیقه تابش مستقیم خورشید شروع به ملتهب شدن کند کرم ضد آفتاب رنگی دکتر ژیلا این مدت را به 30 برابر یعنی حدوداً 450 دقیقه افزایش می‌دهد.

کرم ضد آفتاب رنگی دکتر ژیلا spf 30 ، محافظ کامل پوست در برابر آفتاب بوده و دارای چربی کنترل شده است. موجب کاهش تعریق می‌شود و در ضمن، ضد حساسیت، ضد جوش، مرطوب کننده، نرم کننده، ضد چروک و ضد التهاب میباشد.

دیجی مگ...
ما را در سایت دیجی مگ دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 200 تاريخ : 4 مهر 1398 ساعت: 1:28